Kan jag som privatperson köpa en produkt från Sunrise Medical AB?
Tyvärr, vi säljer enbart till vården, kommuner och landsting. Vänd dig i stället till vår samarbetspartners. Kontaktuppgifter hittar du på https://www.sunrisemedical.se/contact-us.
Vad kostar en rullstol?
Detta beror helt på vilka val man gör. Vanligtvis får man ett hjälpmedel från sin Hjälpmedelscentral, kontakta dem i första hand. Vill du köpa en rullstol privat så rekommenderar vi dig att kontakta någon av våra samarbetspartners. Kontaktuppgifter hittar du på https://www.sunrisemedical.se/contact-us.
Kan jag beställa för min släkting som bor utomlands?
Vi säljer endast till Hjälpmedelscentraler i Sverige.
Varför har ni inga priser på hemsidan?
Då vi endast säljer till kommuner & landsting är det upphandlade priser som gäller.
Kan jag få broschyr i pappersformat?
Ja. Kontakta oss på: post@sunrisemedical.se så ordnar vi det.
Var kan jag se och eventuellt prova era hjälpmedel?
Kontakta din hjälpmedelscentral eller en av våra säljare så hjälper de dig vidare.
Jag skulle vilja se en bild på ett tillbehör till en produkt innan jag beställer. Var kan jag se det?
Bilder på en del av våra tillbehör kan du se på produktsidan på vår hemsida, bilder finns också i produktens beställningsunderlag.
Hur får jag kontakt med säljare?
Via vår hemsida och rubriken "Kontakta oss" finns kontaktuppgifter.
Vart vänder jag mig för att få hjälp med vilken produkt som är rätt för mig?
Vänd dig i första hand till din förskrivare eller hjälpmedelscentral. Dessa bedömmer sedan ditt behov av rullstol. Finner de att du har behov av rullstol kommer de att hjälpa dig att få en för dig lämplig rullstolsmodell.
Var kan jag köpa reservdelar?
Är du privatperson och har fått din produkt från en Hjälpmedelscentral är det till dem du ska vända dig. Om det gäller något utanför deras område så är du välkommen att kontaka vår Kundservice.
Jag behöver reparera min produkt från Sunrise Medical, hur går jag tillväga?
Är du privatperson och har fått din produkt från en Hjälpmedelscentral är det till dem du ska vända dig. Om det gäller något utanför deras område så är du välkommen att kontaka vår Kundservice.
Mitt hjälpmedel behöver service, hur går jag tillväga?
Är du privatperson och har fått din produkt från en Hjälpmedelscentral är det till dem du ska vända dig. Om det gäller något utanför deras område så är du välkommen att kontaka vår Kundservice.
Hur lång garanti har jag på mitt hjälpmedel?
Har du fått din produkt från din Hjälpmedelscentral är det till dem du ska vända dig för sådana frågor. Garantiinformation finns i bruksanvisningen för din produkt. Kan du inte hitta din manual? Ladda ner en version online.
Jag behöver en bruksanvisning eller annan dokumentation för en produkt, var kan jag ladda ner den?
Dokumentation för aktuella och avvecklade produkter finns i vårt avsnitt om produktsupport. Sök bara efter den produkt du behöver.
Jag behöver hjälp angående en produkt från Sunrise Medical. Vem kan jag vända mig till?
I Sverige får man oftast ett hjälpmedel från sin hjälpmedelscentral och det är också dem du ska kontakta för hjälp. Om det gäller något utanför deras område så är du välkommen att kontaka vår Kundservice.