Hjälp & Support

Sök mer detaljerat

Återställ filter

Vi hittade svar på:

Då vi endast säljer till kommuner & landsting är det upphandlade priser som gäller.

Ja. Kontakta oss på: post@sunrisemedical.se så ordnar vi det.

Bilder på en del av våra tillbehör kan du se på produktsidan på vår hemsida, bilder finns också i produktens beställningsunderlag.

Via vår hemsida och rubriken "Kontakta oss" finns kontaktuppgifter.

Är du privatperson och har fått din produkt från en Hjälpmedelscentral är det till dem du ska vända dig. Om det gäller något utanför deras område så är du välkommen att kontaka vår Kundservice.

Är du privatperson och har fått din produkt från en Hjälpmedelscentral är det till dem du ska vända dig. Om det gäller något utanför deras område så är du välkommen att kontaka vår Kundservice.

Är du privatperson och har fått din produkt från en Hjälpmedelscentral är det till dem du ska vända dig. Om det gäller något utanför deras område så är du välkommen att kontaka vår Kundservice.

Har du fått din produkt från din Hjälpmedelscentral är det till dem du ska vända dig för sådana frågor. Garantiinformation finns i bruksanvisningen för din produkt. Kan du inte hitta din manual? Ladda ner en version online.

Dokumentation för aktuella och avvecklade produkter finns i vårt avsnitt om produktsupport. Sök bara efter den produkt du behöver.

I Sverige får man oftast ett hjälpmedel från sin hjälpmedelscentral och det är också dem du ska kontakta för hjälp. Om det gäller något utanför deras område så är du välkommen att kontaka vår Kundservice.

Har du fått din produkt från din Hjälpmedelscentral är det också till dem du ska lämna tillbaka din produkt. 

Sunrise Medical säljer produkter via avtal med kommuner och landsting och med undantaget av sportrullstolar och den ihopfällbara elrullstolen Q50 R Carbon har vi ingen försäljning till privatkunder.
I Sverige får man olika typer hjälpmedel av sin lokala Hjälpmedelscentral men det finns också tillfällen där man av olika anledningar köper privat. Vid dessa tillfällen hänvisar vi till våra återförsäljare och om dem kan du läsa mer här: https://www.sunrisedice.com/asset-bank/assetfile/50596.pdf  OBS att varje återförsäljare själva bestämmer över sitt sortiment.

Detta beror helt på vilka val man gör. Vanligtvis får man ett hjälpmedel från sin Hjälpmedelscentral, kontakta dem i första hand. 
Sunrise Medical säljer produkter via avtal med kommuner och landsting och med undantaget av sportrullstolar och den ihopfällbara elrullstolen Q50 R Carbon har vi ingen försäljning till privatkunder.
I Sverige får man olika typer hjälpmedel av sin lokala Hjälpmedelscentral men det finns också tillfällen där man av olika anledningar köper privat. Vid dessa tillfällen hänvisar vi till våra återförsäljare och om dem kan du läsa mer här: https://www.sunrisedice.com/asset-bank/assetfile/50596.pdf  OBS att varje återförsäljare själva bestämmer över sitt sortiment.

Kontakta din Hjälpmedelscentral eller en av våra säljare så hjälper de dig vidare.

Vänd dig till din förskrivare eller Hjälpmedelscentral. Dessa bedömmer sedan ditt behov av rullstol. Finner de att du har behov av rullstol kommer de att hjälpa dig att få en för dig lämplig rullstolsmodell.