Hur kan vi hjälpa dig?

AdobeStock_227728199 [Converted]

Kombinationsavtal

Är du osäker på om du kan kombinera en produkt från Sunrise Medical med en produkt eller ett tillbehör från en annan tillverkare?   Här hittar du de olika kombinationsavtal Sunrise Medical har med andra produkter och tillverkare. 

AdobeStock_140218457 [Converted]

Hitta din distriktansvariga

Vi har delat upp Sveriges regioner mellan våra distriktansvariga säljare. Här hittar du rätt kontaktperson hos oss. 

AdobeStock_137419505

Förvaring och returer

Här kan du läsa om hur du returnerar en produkt eller del till oss samt hur du ska desinficera den innan. Du hittar också riktlinjer för förvaring av produkter med litiomjonbatterier, gelbatterier samt produkter utan elektronik.Klicka här för att komma direkt till retursedeln.

AdobeStock_271260720 [Converted]

Tillbehör och reservdelar

Tillgång till den senaste informationen om reservdelar online, du skickas direkt till vår databas E-parts.

Untitled-1

Vanligt förekommande frågor (FAQ)

Har du en fråga om din produkt från Sunrise Medical? Hitta svaret här.

Untitled-2

Dokumentation

Här kan du ladda ner PDF-versioner av dokumentation tillhörande våra produkter - även utgågna produkter. (Om ett dokument kommer med mer än en gång när du söker så betyder det bara att dokumentet finns upplagt på flera platser i vårt system. T.ex kan en broschyr handla om flera produkter. Det är ingen skillnad på dokumenten.)

Untitled-1

Privatköp

Besöker du vår hemsida som privatperson och är intresserad av någon av våra produkter? Vänd dig i såfall till någon av våra samarbetspartners Aktivitet & Rörelse,  KeepOn eller HELPFORYOU.SE.

logo-crashtest

Krocktest

Din säkerhet är viktig för oss. Sunrise Medicals produkter är testade enligt ISO 7176-19 och ISO 16840-4 (vilken simulerar beteendet för våra produkter vid en frontalkrock med ett fordon). Läs mer om hur vi testar våra produkter.

Behöver du service eller reparation?

Behöver du hjälp med en reparation eller service av din produkt?

Vi hoppas att du har en problemfri upplevelse med din produkt från Sunrise Medical. Om ett problem skulle uppstå ska du i första hand kontakta din hjälpmedelscentral eller din auktoriserade Sunrise Medical-leverantör.  De är utbildade för att diagnostisera och korrigera eventuella problem, inklusive garantireparationer och service.

Kan du inte komma ihåg var du köpte din produkt från eller behöver kompletterande information ifrån oss?

Kontakta oss

Behöver du fortfarande hjälp?

Online

post@sunrisemedical.se

Vi svarar inom 24 timmar på vardagar. 
 

Ring oss!

 

031-748 37 00

Öppettider:
Mån-tor kl 8.00- 16.30
Fre: kl 8.00-16.00
Lunchsstängt: kl 12.00-13.00

Under perioden 15 maj - 31 augusti tillämpar vi sommartider:
Mån-fre kl 8.00- 16.00
Lunchsstängt: kl 12.00-13.00

Företagskontakt

 

Vårt team

Om du är i behov av hjälp eller har frågor, ta reda på vem du ska kontakta på respektive arbetsområde här.